9 de juny de 2021
Només vuit negocis (7 comerços i 1 bar) del terme municipal de Llucmajor s’han adherit a la campanya de bons per consum posada en marxa per l’Ajuntament de Llucmajor.
Des de MÉS per Llucmajor no podem més que constatar el fracàs absolut causat per una gestió més que nefasta quan és una iniciativa que hauria d’haver esdevingut essencial per a no només la dinamització econòmica del municipi sinó també social.
L’equip de govern, amb la regidora Noemi Getino (C’s) al capdavant, arribà tard i aquesta iniciativa es féu gràcies a una moció aprovada pel ple de l’Ajuntament de Llucmajor i que presentà la nostra formació davant la paràlisi del pacte. Cal recordar que el pacte de Llucmajor hi destinà 300.000€ quan la nostra formació demanava que es dotés amb 800.000€.
El fet que s’hi hagin adherit només vuit comerços demostra la manca d’empenta i la desídia de l’equip de govern en promoure i difondre de forma satisfactòria aquesta iniciativa entre tots els agents econòmics interessats i afectats.
Una altra prova evident de la mala gestió, coordinació i iniciativa és que avui (9 de juny) la campanya de bons encara no s’ha començat a donar a conèixer a les xarxes socials i lloc web municipal quan començà dia 4 de juny i acaba dia 4 de juliol.
ÈXIT A ALTRES POBLES
Un cop més i lamentant-ho molt, hem de tornar a fer al·lusió a un municipi molt similar al nostre en aspectes econòmics, territorials i demogràfics: MANACOR.
A Manacor la campanya de bons ja començaren a circular dia 14 de desembre de 2020 i amb 150 comerços i establiments adherits. La campanya es donà per tancada dia 5 de gener la primera fase que va generar un volum de negoci de més de 800.000€. En acabar la segona, el volum de negoci arribà a 1,1 milions d’euros.
Però hi ha altres municipis que deixen la gestió del pacte llucmajorer en evidència. Com podeu veure en el gràfic adjunt a Alcúdia (20.000 habitants) s’hi adheriren 57 comerços mentre a Calvià (50.000) s’hi sumaren 230 negocis.
Tot plegat només respon a la manca d’il·lusió, ganes, dedicació i una més que nefasta política comunicativa.
El regidor MÉS per Llucmajor, Miquel Serra, considera que aquesta és “l’enèsima malifeta d’aquesta d’aquest equip de govern en temes de comunicació municipal. Ens diuen que enviaren un correu electrònic i una publicació a facebook dia 27 d’abril i cap recordatori des d’aleshores. El termini ha acabat amb aquest trist resultat i no només això, la campanya de bons ha començat fa 5 dies i encara no l’han anunciada”.
No fa massa vàrem demanar sense èxit que es perllongués el termini per a apuntar-se a la campanya d’Inspecció Tècnica de Residus, que es tanca només un 15 per cent d’usuaris adherits.
Ara, ens veim obligats a tornar a demanar que s’obri un nou termini i es dugui a terme una forta campanya d’informació i captació de comerços i empreses. Pensam que aquestes xifres haurien de fer empegueir als responsables municipals i molt especialment a la regidora Getino i al batle Eric Jareño.